HTML

Düsseldorfi tapasztalatok

Friss topikok

  • Hamoredow: @gyverebes: Szia Gyuri, mikor jöttök erre? (2012.09.11. 15:29) Bevezető
  • Hamoredow: Szia, István, gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem! Péter (2012.09.11. 15:28) Jöttam-láttam-beköltöztem
  • sylvamag: Péter! Nagy élvezettel olvasom alapos és részletes bejegyzéseidet.például a Sabat iskolai programj... (2012.09.02. 12:41) Ügyek

Címkék

A hatodik tanév

2017.08.30. 17:29 Hamoredow

Marad a távirati stílus :-)

Nyáron majd’ 3 hetet voltunk Magyarországon. Laktunk Vecsésen (Bauer-család, köszönjük), voltunk a Balatonnál. Találkoztunk sok-sok ismerőssel.

  • Fent voltam a Lauderban, hogy a Szent Hivatal újabb dokumentumkívánságának eleget tudjak tenni. Heller Zsuzsa és Papp Ervin – nagyon-nagyon köszönöm a flott ügyintézést; és – ez itt a reklám helye – a Multi Lingua Kft-nek a gyors fordást.
  • A papírokat beküldtem, és most várunk, hogy mit reagálnak.

    A tanári diplomát nagyon nehezen ismerik el. Kell nekik a pontos leírása, hogy hol, és mit tanultam; mennyit, kiket és hol tanítottam. Majd hoznak egyszer egy döntést.  Van idejük… Az egy-az-egybeni elismerés nem valószínű, mert itt más a tanárképzés rendszere. Vagy előírják, hogy mit kell még tanulnom, vagy elkezdek egy osztályt tanítani, és menet közben vizsgáztatnak. A hitközség támogat.

  • Jonathan kollégám átment a gimnáziumba, csak két osztályt visz az általánosban tovább. Négy osztályt fogok tanítani, és ezen kívül megkaptam a koordinátori feladatkört – ez azért jár egy kis pluszmunkával. A Relischuléban két osztályt viszek tovább. A héber nem fér bele.

  • Eszter elkezdte ma a nyolcadikat, átkerült a főépületbe. Noéminek az első napja volt ma a gimiben. Az osztály nagy része tovább ment a zsidó gimnáziumba, tehát nem nagy meglepetés, hogy Noémi együtt maradt néhány barátnőjével.
  • Erzsi munkahelyén haladnak a dolgok, ahogy kell

OKTÓBER 

  • a koordinátori munka a következőkből áll: megtervezem, levezetem és jegyzőkönyvezem a heti megbeszéléseket a kollegákkal; hetente egyszer egyeztetek az igazgatónővel; beszerzem a szükséges kellékeket az iskolai zsidó programokhoz; megszervezem ezeket; egyeztetek a házmesterrel, óvodával; megbeszélem a konyhával a tennivalókat, stb – tehát elég szép feladat.  
  • Az első komoly feladatom az iskolai Ros Hasana megszervezése ée levezetése volt. Egy kis döccenővel simán ment,
  • megvoltak a Nagyünnepek, megint Linzben voltam, a szokásos menet.  Az utazások elég simán mentek, elértem a csatlakozásokat, stb. Jom Kipurról hazafele azért törölték a gépemet, az déli helyett a délutánival repültem. Plusz négy óra a bécsi reptéren. Bleeee Airberlin sucks.
  • Noémi jól érzi magát a gimnáziumban. Megírták az első teszteket is, eddig OK. Vannak a szülők, akik panaszkodnak, hogy sok a házi feladat. Szerintünk rendben van. Noémi néha megjegyzi, hogy a kaja lehetne több.
  • Eszternek saját zárható kódos szekrénye van az iskolában. Így megmaradnak a dolgai....
  • Erzsi munkahelyén átalakulnak a viszonyok, megváltozik a munkaköre, ki kell várni, mi lesz.
  • a Szent Hivatal még csücsül a papíromon, 90 napjuk van reagálni. Novemberben rá kell kérdezni.
  • A  tanítással nincs gond, néha a gyerekek kezelése nem egyszerű. A két relischulés csoportom viszont nagyon jó.
  • a lauderes klezmerzenekar megint itt volt Schermbeckben, elmentünk meghallgatni őket. Jók voltak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hamoredow.blog.hu/api/trackback/id/tr7312791070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása