HTML

Düsseldorfi tapasztalatok

Friss topikok

  • Hamoredow: @gyverebes: Szia Gyuri, mikor jöttök erre? (2012.09.11. 15:29) Bevezető
  • Hamoredow: Szia, István, gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem! Péter (2012.09.11. 15:28) Jöttam-láttam-beköltöztem
  • sylvamag: Péter! Nagy élvezettel olvasom alapos és részletes bejegyzéseidet.például a Sabat iskolai programj... (2012.09.02. 12:41) Ügyek

Címkék

2018 június-július

2018.07.15. 10:58 Hamoredow

  1. rész: június közepe
  • Akiknek már szünet van, azoknak jó pihenést. Mi még 4 hétig toljuk az ipart. Jövő héten osztályozó konferencia.
  • Voltam a Landesprüfungsamt für Staatsprüfungen für Lehrämter in Schulen nevű hivatalnál, Dortmundban. (Esetleg valaki egy szabatos magyar fordítást? :-) ) Megállapodtunk abban, hogy 2 éve egyetemi tanulás az én esetemben nem működik, marad az Eignungsprüfung.
  • Ez azt jelenti, hogy egy kijelölt napon egy gimnáziumban délelőtt 2 órát vizsgatanítok (felső tagozat és gimi), és délután megnézik, hogy megtanultam-e mindkét tantárgy hiányzó egységeit – erről van egy listám, hogy mi hiányzik. A vizsga előtt 6 hetes tanulmányi időszakot kell eltölteni ebben az iskolában, azaz hospitálni. Ez idő alatt helyettesíteni kell engem.
  • Kb. egy hónapja leültem Szentei Misivel és Daphnával, az igazgatómmal, és megállapodtunk abban, hogy kb. egy év múlva nekifutok ennek a vizsgának. A helyettesítésemet meg kell szerveznem. A hitközség támogat, de utána 3 évig maradnom kell.
  • Már jeleztem is a hivatalnak. Visszaírt a hivatalnok, hogy akkor decemberben kell majd a Bezirksregierungnál (kb. Kormányhivatal) jelentkeznem.
  • Még ebben a tanévben meglátogatok néhány órát Eszter iskolájában, hogy szokjam a „nagygyerekszagot”.
  • Közben lezajlott az ünnepség Izrael 70. születésnapja alkalmából, meg voltak velem elégedve :-) Savuot is megvolt. Most mr csak két esemény van: a negyedikesek búcsúajándék-készítése (kerámia, vagy kidduspoharat, vagy 2 gyertyatartót csinálnak), illetve e negyedikesek búcsú-szombatfogadása.
  • Most van a szülinap-szezon: Noémi egy színház-workshopon volt a barátaival, Esztert meg a társaságát borzongani visszük.
  • Megvan Noémi Bat Micvájának az időpontja, egy év múlva, június 20-a.

 2. rész – július 15

  • 3 hétig hospitáltam Eszter sulijában, jó volt nagyobbak között lenni, angol és történelemórákat látni.
  • befejeződött a tanév. Gyerekek bizijei szépek.
  • Megvolt Eszter szülinapja, Bottropban voltunk a Grusellabyrinthban (Borzongóslabirintus)
  • apropó bizik: nem egy szülő az általánosban azzal „fenyegetett”, hogy nem írja alá a bizonyítványt, mert nem ért vele egyet. Valaki nem szólna nekik, hogy nem kell egyetérteni? Csak az osztályimétlés kérdésében kell őket is meghallgatni. Nekem is írt egy anyuka, hogy én szúrtam el a gyerek eredményét, mert mindenből 1-es vagy 2—es, csak nálam 3-as. (1 a lejgjobb, 6 a legrosszabb). Visszaírtam neki, hogy miért nem lehettt jobb, azóta csend van.
  • Helyi közoktatás újabb érdekessége: gyereket a szülők – se bú se bá – elviszik 6 hétre külföldre. Állítólag ott jár iskolába. Kikérés, papír sehol semmi, pedig tanköteles. Ez a gyerek kap bizonyítványt, a szülőknek majd a Schulamttal (Iskolahivatal) kell elszámolni, hogy hol voltak.
  • megvolt a búcsúszombat, és megint meg kellett állapítanunk, hogy minden, hmmm, feltűnő gyerek mögött feltűnő szülők vannak....
  • Mindenkinek jó szünetet!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hamoredow.blog.hu/api/trackback/id/tr1614114009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása