HTML

Düsseldorfi tapasztalatok

Friss topikok

  • Hamoredow: @gyverebes: Szia Gyuri, mikor jöttök erre? (2012.09.11. 15:29) Bevezető
  • Hamoredow: Szia, István, gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem! Péter (2012.09.11. 15:28) Jöttam-láttam-beköltöztem
  • sylvamag: Péter! Nagy élvezettel olvasom alapos és részletes bejegyzéseidet.például a Sabat iskolai programj... (2012.09.02. 12:41) Ügyek

Címkék

Jöttam-láttam-beköltöztem

2012.09.02. 18:00 Hamoredow

Gruß aus Pempelfort/Golzheim. Mostantól itt lakom: Seydlitzstr. 24. https://maps.google.com/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&q=seydlitzstr.+24+d%C3%BCsseldorf&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x47b8c9f318cf342b:0x320c316aee24a6de,Seydlitzstra%C3%9Fe+24,+D-40476+D%C3%BCsseldorf,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g&ei=en1DUIHTDfHY4QSxjYGQDA&ved=0CCIQ8gEwAA  az iskolától két sarokra, a hitközségtől egyre, a bevásárlási lehetőségektől 200 méterre, a Rajnától 5 percre. Megyek is futni mindjárt.

Nu, csütörtökön megkaptam a telefont, de a bútorosokat már nem tudtam elérni. Pénteken az óráim és ebéd után jöttem ide, és lélekben felkészültem, hogy este 9-ig itt unatkozom… Persze azt nem, mert takarítószereket már vettem, és volt mit takarítani.

Majd 3 után szól a kaputelefon, itt vannak a cuccok. Felhozzák, minden hepi. Kisebb csomagokat kibontom, majd látom, h az asztal sarka sérült. Visszamentem Stockumba (öregek otthona) egy bőrönd ruháért, felhoztam ide, közben a neten megnézem a menetrendet, és legott kimentem az Ikeába. Vevőszolgálaton fiatalember mondja, hogy hozzam ki, kicserélik. Jó. Közlekedéssel. Kösz.

Majd vettem lámpaburát, kést, sörnyitót, stb, illetve a Kaisersben feltöltöttem a hűtőt.

Vissza Stockumba, alvás.

Szombaton reggeli után bőrönd + IKEA szatyornyi cuccal idejöttem. Pakol, konyha takarít. Nem vagyok tisztaságmániás, de ezt a ragadós zsíros mocsok, ami itt van. Jaaaj, de már kezdem felszámolni.

12 után megjött Michael Szentei-Heise, a hitközség ügyvezető igazgatója, és majdnem hétig egyfolytában szereltünk, illetve ő,én voltam a Samesz. Ezúton is köszönöm!  Egy ruhásszekrény, egy könyvespolc meg egy komód + fúrások, faragások, szerelések.

Majd elmentünk az Ikeába, asztalt kicseréltük, vissza. Én utána el Stockumba az utolsó bőrönd ruháért, gyorsan elhoztam ide, majd vissza Stockumba, közben találkoztam a helyi focicsapat drukkereivel. Nagy élmény volt.  Majd kidőltem.

Ma reggel utolsó reggeli, mindent összepak, apartmant kicsit kitakarít, majd kulcs lead, tschüß, Stockum!

Kipakoltam a ruháimat, szétcuccoltam, majd összeraktam a konyhaasztalt. Majd pakoltam tovább. Levittem néhány köbméter IKEA szemetet a gyűjtőbe, majd elmentem ebédelni.

Visszajövetel után kipróbáltam a mosógépet, rendesen működik, közben felmostam, stb. Teregetés megvolt. Most vasalom a költözésben megviselődött ingeimet.

Lesznek képek a lakásról, felteszem a facebookra.

Vacsi után egy vízipipa-sör-Spiegel kombóval felavatom a kéglit.

pics: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4398952379196.177385.1450112085&type=3

Az események folytatódnak

Ma elmentem az adóhivatalba, és megkaptam a megfelelő papírt, amit a munkahelyemnek kell odaadni.

Elvileg 2 hét múlva lesz netem, addig vagy kölcsönnet (iskola vagy talált), vagy mobil.

Ebben az országban van TV előfizetési díj, be kell jelentened, ha készüléked van. Egy kollégám szerint néha megnézik azokat a lakásokat is, ahonnan nem jelentettek be TV-t, mert ők hatóság. Ha nem néz az ember TV adást, csak DVD-ket, akkor is kell fizetni. Ha TV adásra alkalmas számítógépevan, akkor is. Most boldoggá tesz a tudat, hogy én tartom el az ARD-t meg a ZDF-et.

Átutaltam az első havi lakbért, nemsokára a kauciót is le kell tenni. Már van internetes bankolási lehetőségem is.

Napközben megvettem a családnak a rep.jegyet a magyar őszi szünetre.

Közben meg tanítok is. Majd arról is írok.

Ma már fizetést is kaptam. Legott el is mentem a bankba, hogy a kauciót betehessem egy takarékkönyve. Tulaj-néni jön, megnézi, hogy rendben van a lakás, és elteszi a takarékkönyvet. Elvileg hozzányúlhat, de azt meg kell indokolnia.

Ideális esetben a lakás elhagyásakor az ember visszakapja a könyvet.

Délután lejártam a lábam porzsákért, mert nehogymár egységes legyen....

Elvileg 2 hét múlva lesz saját internetem, 9 és 16 (!) között jön a technikus bekapocsolni, kiépíteni, átkötni, mettomén.

Folyt.köv.

 


2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hamoredow.blog.hu/api/trackback/id/tr734747771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pippus 2012.09.10. 10:19:08

Szia Péter!

Most, hogy tudom a címet ,indulok !!
Élvezettel olvasom részletes bejegyzéseid,az élményekről.
Eszembe juttatja azt az időt, mikor 1977 januárjában mentem ki Norvégiába.......
Sok sikert kívánok a további munkához, kíváncsian várom a további írásokat!

István Weber

Hamoredow 2012.09.11. 15:28:24

Szia, István,
gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem!
Péter
süti beállítások módosítása