HTML

Düsseldorfi tapasztalatok

Friss topikok

  • Hamoredow: @gyverebes: Szia Gyuri, mikor jöttök erre? (2012.09.11. 15:29) Bevezető
  • Hamoredow: Szia, István, gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem! Péter (2012.09.11. 15:28) Jöttam-láttam-beköltöztem
  • sylvamag: Péter! Nagy élvezettel olvasom alapos és részletes bejegyzéseidet.például a Sabat iskolai programj... (2012.09.02. 12:41) Ügyek

Címkék

Ééés ezt is megértem....

2013.06.24. 21:58 Hamoredow

.... hogy már nem egyedül vagyok. Juhééé.

Pénteken elrepültem Pestre, a Germanwings 2 órát késett, grrrr. Intenzív hétvége, sok programmal, pakolással, Vasárnap este meg elkaptam Eszter lányomat és idejöttünk. Most csak fél órát késtünk. Este 11-re voltunk a lakásban. Kipak, alvás.

Ma, hétfőn délelőtt 9.30-kor Esztert  leadtam Frau Szabonál, aki az ofője itt. A gyerekek és a tanítónő szeretettel fogadták.

Szünetben láttam ezután, majd ebédnél. Utána elmesélte, hogy volt külön németje, az angolon viszont unatkozott.

Délután velem volt, majd az értekezlet alatt Körmendi Eszterrel ügyintézett. Az osztalyozó értekezlet minden nyelven unalmas :-). Estefele elköltötte a zsebpénzét a Woolworthben. No comment.

Kedden reggel bevittem 3/4 8-ra, majd beszeltem Kerstinnel, mind Eszterről, mind az osztályról. Most a 3A-val nehéz hétfő délutánonként... Napközben mindenki tette a dolgát, kettőkor hazamentem, mint tanár es fel négykor elmentem Eszterért, mint apuka. :-) Este németre mentem, Eszterre Körmendi Eszter vigyázott. Délután próbáltunk Eszternek bicajt venni, de sajnos nem volt a méretében.

Szerdán volt a Nagylány 10 eves. Ebben az osztályban nem az a szokás, hogy csokit/sutit visznek be, hanem játékot. Eszter is vitt kettőt. Valszeg az osztály kedden kapott egy kis letolást, mert reggel jók voltak.

Délelőtt volt a Singpuse koncert. 5 iskolából vagy 600 gyerek, egy volt planetáriumban, lent ülnek, a szülök a karzaton. 10 dalt énekeltek es egyszerűen hátborzongatóan jó volt. Mindenki énekelt, elvezte a zenét. A négy évszakra voltak a dalok felfűzve, volt finn, nemet, szuahéli (!), angol, es persze meg német es német. Olyan dalokat választottak, ami a gyerekeknek releváns, elveztek. Drakula Rock, stb. Eszter is dúdolgatta némelyiket. Video a facebookon. Az iskolában közben elkezdte az ismerkedést a heber betűkkel is.

Majd vissza, délután haza. Este nekem héber, azt hittem, elalszom. Nem a diákokkal volt a baj... Eszter is fáradt volt, amikor hazaértem, csináltam neki vacsit, es megbeszéltük, hogy ma (csüt.) elviszem vacsorázni.

Pizza-pasta helyet neztünk ki.

Ma reggel a nap elindult, ahogy kell, viszont a 3A-ba nem hospitálok többet, nem kell Esztert zavarni.

Ma ebéd után szontyi volt a leány, de délutánra megjött az életkedve. Suli után könyvtáraztunk, könyv, képregény, DVD. Majd jött az ünnepi vacsi. Pizzáztunk egy nagyot.

Pénteken délután pihi,majd Nelly. Eszterrel sokat beszélgetünk. Nagyon büszke vagyok rá, ügyesen lavírozgat.

Holnap megyünk neki bicajt venni. Magánhirdetést találtam, ma megbeszéltük a részleteket.

Szombaton zsini, sólet. Eszternek nem ízlett. Azért éhen nem maradt. Délután pihi, majd elmentünk a bicajáért. Ráült, perfekt, kifizettem, hazahoztuk. Vettünk sisakot meg lakatot rá. Holnapi programunk ezennel megvan :-)

A vasárnap a bicaj jegyében telt. Délelőtt a Volksgartent szeltük át többször is, majd ebéd után a Rajna felé vettük az irányt. A partra nem tudtunk lemenni, mert triatlonverseny volt, de párhuzamosan tudtunk haladni. Elmentünk a Nordparkig, megnéztük Stockumban, hogy hol laktunk, megálltunk egy kioszknál fagyizni/kávézni. Szereti Eszter a bicajozást, egyre stabilabban teker.

Este viszont előjött a mamahiány, érthető, egy hete jött ki. Sokat beszélgetünk arról, hogy milyen volt nélkülük, mit csináltam egyedül.

Viszont konkurenciám akadt: http://vasadieszter.blogspot.de/ - ma indítottuk el, rendszeresen fog rá írni. Mal sehen....

Közben szervezem az adminisztrációt akkorra, amikor Erzsiék jönnek. A fő tennivalók: bejelentkezés, családi pótlék, betegségbiztosítás, Noémi orvosi vizsgálata. Nem fogunk unatkozni.

Hétfőn beköszöntött a július, és még 3 hetet tanítunk. :-(

Megkaptam a kocsibeállónk kulcsát, az iskola melletti ház mélygarázsában lesz helyünk. Nem lesz ingyen, de nem kell majd helyet keresni, védett lesz az autó.

Eszterke lavírozik az iskolában, hiányzik már a Mama, de eddig még sikerült megvigasztalni. Minden nap megyünk bicajozni, ezt nagyon élvezi. Én is.
Közben észrevétlenül fejlődik a némettudása.

Ma befejeződött a némettanfolyamom. Nem volt rossz, de annyira kimagasló sem. Javított a tudásomon, fejlesztette a szókincsemet, az igaz.

Kedden és szerdán Körmendi Eszter vigyázott Eszterre, és ez nagyon jó volt a lányomnak, mert lényegesen jobban érzi magát az iskolában,megszűntek a hüpp-hüppök. Kedden voltunk Misi bácsinál (Szentei Úr), ott is tudott a leány élmény-beszámolni.

Közben végig megy rajtam valami nyavalya, mindennap már fáj.

Pénteken az iskolában barheszt sütöttünk, a gyerekek nagyon élvezték, én is. Este én zsini, Eszter és Eszter sütit sütött.

közben találtunk Noéminek a neten egy bicajt, megyünk ma (szombaton) megnézni. El is mentünk. Egyes vélemények szerint Düsseldorf kisváros. Egy órát villamosoztunk-buszoztunk a címig. Kellemes, erdős vidék. Lakás megtalál, bicaj megvan, elhoz.

Délután megpróbálom a kerekét felfújni, nem sikerül. Pincében állt sokáig. Majd Eszterrel bicaj-foci-bicaj, utána itthon vacsi, kicsi lányom túlette magát, este 8 után újra bicaj, egy komolyat tekertünk.

Vasárnap délelőtt én dolgoztam, Eszter olvasgatott. Majd Körmendi Eszterrel elmentünk Zsuzsáékhoz Essenbe. Jót kajáltunk, sétáltunk, fagyiztunk, beszélgettünk. Haza, majd újra bicajozás.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hamoredow.blog.hu/api/trackback/id/tr715376517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása