HTML

Düsseldorfi tapasztalatok

Friss topikok

  • Hamoredow: @gyverebes: Szia Gyuri, mikor jöttök erre? (2012.09.11. 15:29) Bevezető
  • Hamoredow: Szia, István, gyertek, csak szólj előtte, hogy a sört behűthessem! Péter (2012.09.11. 15:28) Jöttam-láttam-beköltöztem
  • sylvamag: Péter! Nagy élvezettel olvasom alapos és részletes bejegyzéseidet.például a Sabat iskolai programj... (2012.09.02. 12:41) Ügyek

Címkék

2019 december

2019.12.30. 22:06 Hamoredow

Üdvözlet mindenkinek,

 

Persze, hogy eltűntem…  nem baj, összefoglalom az ősz és a tél (eddigi) eseményeit

  • a Nagyünnepek békésen teltek, a szokásos látogatásokkal Linzben
  • volt egy kis lakásfelújítás: belső ajtók cseréje, festés, kisebb elektromos szerelések. Rendben, terv szerint folytak a munkálatok, nem volt kellemetlen meglepetés, de belefáradtunk….
  • az őszi szünetben elmentünk 5 napra Garmisch-Partenkirchenbe. Nagyon szép volt. Felmentünk a Zugspitzére, Németország legmagasabb hegyére. Érdekes volt októberben szánkózni :-)
  • Az őszi szünet után meglátogatott minket az iskolában távoli rokonom és közeli barátom: Micha Farnadi Jerusalmi, aki tóramásoló. A gyerekeknek megmutatta, hogy milyen felszerelés kell a Tóra írásához, és minden gyerek ki is próbálhatta, hogyan kell madártollal pergamenre írni.
  • Novemberben elkezdtem újra a Luisen-Gymnasiumban hospitálni. Többször beszéltem a vizsgáztatókkal, figyeltem az osztályokat, tanítottam is. Az óravázlataimat látták szaktanárok, és szerintük jók voltak. Mégis, a Fényes Tekintetű Bizottság nem tartott december 16-án, a bemutató órák után, érdemesnek arra, a tanítási engedélyt megadja. A kommentártól most eltekintek…
  • Novemberben voltam 3 napot Amszterdamban, a januárban képzés lezárásán. Érdekes volt, gyakorlott tanárként látni a „kezdő” kollégákat, akik ismerkednek az online lehetőségekkel.
  • Apropó online: a Relischulében a teszteket igyekszem online felületen megíratni. Időt takarítok meg, javítani is egyszerűbb, nem kell kézzel írni :-)
  • Január közepén Erzsi munkahelyet vált. Egy rehabilitációs cégnél fog dolgozni, itt, Düsseldorfban. Megszűnik a napi 60-65 km autózás, juhéééé
  • Noémit beválogatták egy tehetséggondozási programba a gimnáziumban. **Mellény dagad a büszkeségtől.**
  • Eszternek keresünk továbbtanulási lehetőséget. A 10. Évfolyam után ott akarja hagyni a Gesamtschulét. Terv van, de babonából nem írom le….
  • Az általános iskolában majdnem 200 gyerek van, ezért az idei Hanukka – ünnepséget nem a Hitközségen, hanem egy iskolában tartottuk meg. Közel 700-an voltunk.
  • A szünetben Pesten voltunk. Intenzív 7 nap volt. Ebben a hét napban igen sok programunk volt. Családi találkozások, baráti ebédek, meg ami kell. 28-án pedig egy panopitikumban voltam, úgy, hogy én is egy szereplő voltam :-). A Goldmark teremben szerveztek egy találkozót azoknak, akik a kilencvenes években aktívak a zsidó ifjúsági szervezetekben vagy Szarvason. Nagyon jó volt olyanokkal beszélni, akiket huszonsokéve nem láttam.
  • Mindenkinek BUÉK
  • Juhééé, Eszter felvették ide: Berufskolleg für Gestaltung und Kosmetik in Düsseldorf - Berufsausbildung zur Gestaltungstechnische Assistentin

    Ez körülbelül egy iparművészeti szakközépiskolának felel meg. 3 éves képzés, a végén szakérettségivel. Nagy az öröm!!!!!

     

     

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hamoredow.blog.hu/api/trackback/id/tr2415374414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása